Ανάπτυξη ομιλίας: δελτίο

Όπως καταλαβαίνετε, έχω περάσει πια κι εγώ στη μεριά των παιδιών που μιλάνε, έστω και με άπειρα εισαγωγικά. Ακολουθούν σκέψεις και συμβουλές προς συνομήλικους και όχι μόνο…

  • Άρθρα: Αυτός που τα ανακάλυψε πρέπει να είχε πολύ ελεύθερο χρόνο. Για χάσιμο.
  • Συγκριτικός βαθμός: Αυτός που τον ανακάλυψε πρέπει να είχε πολλά κόμπλεξ.
  • Γένη: Εντάξει, ‘μόνη μου’ ακούω κάθε μέρα από την αδελφή μου, ‘μόνη μου’ λέω. Γονείς μου, ξεπεράστε τα ομοφοβικά σας αντανακλαστικά και χαρείτε που ο γιος σας διεκδικεί  επιτέλους την αυτονομία του. Έστω και μόνη του.
  • Πληθυντικός αριθμός: Απαραίτητος. Εκτός αν θες να φας μόνο ένα σοκολατάκι.
  • Πτώσεις: Ειδικεύομαι. Ιδίως από τραπέζια.
  • Πτώσεις, γενική: Του αυτοκινητακίου; Seriously;
  • Δευτερεύουσες προτάσεις: Μέχρι χθες κάνατε τάματα να βάλουμε δυο λέξεις μαζί, τώρα μου θέλετε και δευτερεύουσες;
  • Αντωνυμίες: Η εξής μία που σβήνει όλες τις άλλες: ΕΓΩ. Διόγκωσε το τώρα που μπορείς νόμιμα πριν σε κατηγορήσουν για ναρκισσισμό. Έχεις λίγο χρόνο ακόμα πριν το γυρίσουνε από «το παιδί συνειδητοποιεί τον εαυτό του» σε «το παιδί είναι παρτάκιας.»
  • Χρόνοι: Πειραματίσου. Μπλέξε αόριστο με μέλλοντα, ξεκίνα με παρακείμενο και ρίχτο στον παρατατικό… Μίλησε στους γονείς σου για την κβαντική φυσική, για τη θεωρία της σχετικότητας. Δεν θα καταλάβουν.
  • Χρονικά επιρρήματα: Ας μείνουμε στα 2 βασικά: τώρα, μετά. Το πρώτο στη φράση «θέλω τώρα» και το δεύτερο στη φράση «θα τα μαζέψω μετά». Και, όχι, εδώ δεν ισχύει η θεωρία της σχετικότητας.
  • Μετοχές: Είπαμε μπέμπης, όχι Μπεμπινιώτης.
12 thoughts on “Ανάπτυξη ομιλίας: δελτίο

  1. Ο/Η My Lovable Baby λέει:

    Χαχαχα!!! Μπέμπη, έγραψες πάλι!

  2. Ο/Η Poseginamana λέει:

    Μπεμπινιώτη μου, εσύ! Θέλω να συναντηθείτε με το γιο μου και να μιλήσετε για γλωσσολογία, Saussure και Chosmky. Πότε θα κανονίσουμε ένα ραντεβού; 😛

  3. Ο/Η Αγγελίνα λέει:

    Θεϊκό,το δανείστηκα και το εκανα share στο facebook, πειράζει;

  4. Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

    Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα δείγμα ομιλίας;

    Τις προθέσεις τις χρησιμοποιείς σωστά, Μπέμπη; Λένε ότι τα τρίχρονα ξέρουν ως δϊά μαγείας πότε μπαίνει η κάθε πρόθεση, αν και ως γνωστόν οι προθέσεις είναι αυτό που δυσκολεύει περισσότερο αυτόν που μαθαίνει μια ξένη γλώσσα.

    • Ο/Η bebisthoughts λέει:

      Παραθέτω δείγμα ομιλίας, αντέχετε δεν αντέχετε:
      Μου μαμά: της μαμάς
      Του τακίτατου: του αυτοκίνητου
      Ντού ντα ντα: Πού θα πας;
      Νού είναι: Πού είναι;
      Ναι, το ξέρω, λίγο ακόμα και θα με ζητήσουν από σχολές δραματικής για μαθήματα ορθοφωνίας. Να παραδώσω.
      Όσο για τις προθέσεις, εννοείται ότι τις παίζω στα δάχτυλα. Στην πρόθεση είμαι καλός, στο αποτέλεσμα -ίσως- χωλαίνω.

  5. Ο/Η Make Klamar λέει:

    Γιατί, ρωτώ, γιατί αυτό το παιδάκι θα πρέπει να περιμένει 2-3 χρόνια ακόμα για την εισαγωγή του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μπεμπάκο όσον αφορά «γλωσσικό αίσθημα» και γραμματική είσαι γεννημένος …έτοιμος! Τζάρτζανος και Τριανταφυλλίδης από κούνια!

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

